2011. november 14., hétfő

A nagytestvér figyel

Azt kell mondjam, klassz ez a kor, amibe beleszülettem, hiszen nincsenek távolságok, nincsenek korlátok...na igen, de ez az előny sokszor hátrány is. Hogy miért is? Vegyük a telefont. Okos kis eszköz, ha belegondolok 10 évvel ezelőtt mekkora téglával mászkáltak az emberek, egy vagyonba került és gyorsan lemerült az aksija, igazából inkább státuszszimbólum volt, mint egy remekül használható eszköz. Aztán ez javult, a mai telefonok már mindent tudnak, lehet rajtuk netezni, napokig bírja az aksi, és az ér el minket akkor és ott, aki csak akar. Milyen szépen hangzik, de ez a nagy elérhetőség van, amikor jó és életmentő is lehet, máskor viszont idegesítő, sőt már-már nem ad nekünk egy perc szusszanatot, hiszen ha valakinél ott a telefon, nagy a valószínűség, hogy akkor keresik, amikor nem kellene. persze, van rajta egy praktikus kikapcs gomb, de aki ügyes, annak ez se jelent gondot, hogy megtaláljon minket. Na, de van rajta egy gomb, kikapcsoltuk, lenémítottuk, és van pár perc, amikor elérhetetlenül élvezhetjük a életet. A másik, ami nagyon aggaszt, ez a netes borzalom. Az ember gondol egyet, és felregizik egy közösségi oldalra, aztán nézi a többi profilt, gondolja, kéne egy kép, hogy megismerjék, ha keresik, aztán nem lenne rossz, ha lenne több is, elvégre egy kép ne kép, aztán jönnek a további frissítések, jéé, felvette a másik, milyen filmeket szeret, miket hallgat meg miket néz, begépeli meg adja az adatokat, a végén már melóhely is szerepel, ez még okés, ha nem viszi túlzásba jó arra, hogy hasonló ismeretekkel rendelkező vagy hasonló hobbijú emberekhez csatlakozzon. De van, amikor átesik az ember a ló túloldalára, és túlposztolja a falát, már az is kiírásra kerül, ha bal lábbal lépett ki az ágyból, vagy hogy éppen milyen alsót visel, minden állapotot megoszt, hogy éppen alszik, mondjuk ilyenkor nem értem, miért nem kapcsolja ki a gépét, elvégre ha alszik, úgyse tud gépelni, olvasni, válaszolgatni, reggel meg ha bekapcsolja ugyanúgy vissza tudja olvasni az este eseményeit. De nem, ő nem lép ki, neki már a kezdőoldala is a közösségi oldal lesz, meg az élete is, jelszavas védelem nem kell, mindig legyen bejelentkezve, hogy ne veszítsen értékes másodperceket, ha valami "fontosat" akar megosztani, a barátai hamarabb látják az üzenőfaláról, ha elindult, vagy ha meglett/megbukott a vizsgán, új kapcsolata van vagy épp szakított, mint hogy szóban közölje a barátokkal, ő az, aki minden tesztet amit kitölt, meg is osztja. Na igen, nekem az ilyen emberekről mindig az az első benyomásom, hogy hiába van mondjuk közel 500 ismerőse, a felét nem is ismeri igazán, nem is beszél velük, és rohadtul üres az élete, az ad neki egy kis örömet, ha mindenfélét megoszthat, hogy arra reakció jöjjön vissza, hogy igenis ő áll a középpontban és a többiek figyelik az élete alakulását, hogy rákommenteljenek a bejegyzéseire. Net nélkül félember. Na igen, én se vagyok tökéletes, anno megosztottam én is sokkal több mindent, mint kellett volna, de rájöttem totál fölösleges, amit mindenkivel tudatni akarok, azt kiírom, de az, hogy vettem egy új pár cipőt, vagy milyen finom volt a kaja az étteremben szerintem nem igazán érdekel senkit, max a közeli barátoknak el lehet személyesen újságolni, mert ők azok, akiket tényleg érint meg érdekel is. Meg valahogy annyi negatív elrettentő példát hallottam, és sajnos olyan sok újításról olvastam, hogy már ezt találom biztonságosabbnak, ha minél kevesebbet tudnak rólam. Elvégre aki ismer, tudja milyen vagyok, mit nézek, hallgatok, mi a teljes nevem meg kb. hány éves lehetek, de valahogy természetesnek is tartottam, hogy nem egy globálisan böngészhető profilt csinálok, csak az lássa, aki ismer, elvégre valami unatkozó barom ne az én képeimet nézegetve csorgassa a nyálát, meg ne tudja olvasgatni a kiírásokat adatokat. Meg sajnos ebben a virtuális világban akármit kitörölhetünk, valahol marad egy mentett változat, vagy egy plusz példány, ami ki tudja valamikor elég sok gondot okozhat nekünk a későbbiekben...Úgyhogy kevés képpel és számomra elegendő megosztással létezem a nagy globális katyvaszban, aki többet tudni akar, személyesen tudakozódhat, látni meg eleget láthat nap mint nap :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése