2011. november 14., hétfő

WARNING - Spoiler contained

Ha már ilyen linkelgetős kedvemben vagyok akkor itt van pár film is. Volt időm a héten, és mit lehet csinálni, ha már nem fog az agyam, és nem tudom az újabb oldalnyi infót feldolgozni? Keresek valami filmet, addig se kelljen gondolkozni meg egy kis kikapcsolódásnak nem árt. A leírásokban előfordulnak filmrészletek, enek tudatában olvasd tovább.
Első szerencsés választásom az Another Earth-re esett. Sajnos nem igazán értettem a filmet, úgyhogy 15 perc után kikattintottam, de érdekelt, hogy azért mi lehet ez, miről szólhat, és a leírás után megértettem, miről is szólt, szóval majd még később megnézem, hátha végig jutok benne.
A másik az Abduction volt, magyar címe Elhurcolva, ahhoz képest, amit olvastam róla, szerintem nem is volt rossz. Egy-két oldalon elég semleges meg negatív kritikát kapott, hogy a főszereplő elég kezdő még egy akciófilmhez és talán túl nagy falat volt ez neki, nem tudom, szerintem egész jól alakított, én éleztem a filmet. 
Akciónak akció volt, szerintem egész jól megírták a forgatókönyvet, igaz, az eleje kicsit kavarc volt, mert a minősége, amit láttam hagyott néhány kivetnivalót maga után - a képpel nem volt gond, de a hang néha elment rövid időre - szóval az elején nem igazán vágtam, ki kivel van, ki a jófiú meg a rosszfiú. De az akcióelemek, a szereplők és a sztori mindenért kárpótolt, a menekülős jelenet nem volt túlspilázva, és egy kicsit a Bourne-filmek jutottak eszembe, ezek a kocsiból ki-be ugrálos jeleneket, meg a megfontolt menekülés, amikor nem csak rohanok, mint az agyatlan, hanem végiggondolom a következő lépést, és megpróbálom kitalálni az üldöző taktikáját és gondolatmenetét. A vége természetesen a szokásos happy end-el végződött, a fiú megmenekül, az igazság kiderül, a rosszfiúk hűvösre kerülnek és nem utolsó sorban a klasszikus csaj-pasi menekülő páros egymásba szeret. Jó, ha belegondolok, mennyire uncsi lenne, ha két srác menekülne, nem lenne benne romantikus összeborulós jelenet, max valami sörözős, ami lássuk be, egy menekülős filmben nem lenne túl izgi, így meg, ahogy rohannak és tudják, bármelyik percben lelőhetik őket, valahogy izgalmasabb, ahogy egymásnak esnek a veszély tudatában.

Ez után következett az In time - Lopott idő. A magyar cím sokkal találóbb lett szerintem, mint az angol, sejteti, miről szólhat a film. A trailert nem láttam, de fórumokon később olvastam, hogy sok titkot lelőtt a filmről. Ez kimaradt, így nekem megmaradtak az adott pillanatokra az izgalmak. Maga a sztori érdekes, elsőre az Eredet jutott eszembe róla. Érdekes, hogy a pénz értéktelen, és ha belegondolok, tökéletesen igaz, hogy még a leggazdagabb emberek is meghalnak, és megállja a helyét a mondás, miszerint az idő pénz. Itt ez az alapsztori, hogy van két réteg, a gazdag meg a szegény, mindenkinek véges az ideje, de aki gazdag, annak van elég, hogy örökké élhessen. A szegények viszont egyik napról a másikra élnek, folyton figyelik az idejük múlását, és mindent megtesznek néhány újabb pillanatért. Főhősünknek is márcsak néhány órája van vissza, amikor találkozik egy időmilliomossal, aki már nem akar tovább élni, és átadja neki minden idejét. Innentől jönnek a bonyodalmak, hősünket gyilkossággal vádolják, néhány órát meghagyva elveszik minden idejét. Menekülnie kell, és túsznak magával viszi az egyik milliomos lányát, naná, hiszen egyedül mégse lehet menekülni egy akciófilmben, kell egy túsz, aki méghozzá nő. Elindul a menekülés és a hajsza az időért, lesz rablás, szerencsejáték életkockáztatás, minden ami csak kellhet...és jön az elkeseredés, hogy hamarosan lejár az idejük, pedig még élni akarnak, így nem maradhat hátra más, csak az időlopás...egyszer mindenképpen megéri megnézni, a visszaszámláló baromi jól meg van csinálja, ahogy zölden világít a karjaikon, jók a helyszínek, és maga az elképzelés is.

És akkor a harmadik és legutolsó a héten látott újdonságok közül nem más, mint a Puss in boots. A Shrekből ismert csizmás kandúr áll a középpontban, animációs film megspékelve akcióval, humorral, csellel és árulással.

Voltak benne érdekes részek, például a tojástestű emberke, meg az árvaház, ahol ember, állat meg mindenféle fura lény egyformán helyet kapott, de egy mesében minden előfordulhat és megtörténhet. Mivel a Shrek filmek alkotóitól van, nem is csoda a film stílusa, a komikum, a cselekmény és a stílus. Van benne égigérő paszuly, aranytojást tojó lúd, és persze a vörös csizmás macsek. Egyszer mindenképpen érdemes megnézni, és bármilyen korosztálynak ajánlott...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése