2011. április 27., szerda

Ez most komoly?!

Furák vagytok, emberek. De nagyon. Ha vidám vagyok, és mosolygok, mindenki elkerül, mintha valami leprás alak lennék, ha mosolyogva merek valami jó történetet elmesélni, ami épp a minap történt velem, szinte lenéznek, hogy de ciki, még tud minek örülni. és mikor keresnek meg? Ha olyan hangulaltot árasztok, mint aki mindjárt leugrik a hídról, mert rohadtul elege van mindenből és mindenkiből - ne depis vagyok, de van, amikor az ember feje fölött összecsapnak azok a bizonyos hullámok, amikor úgy érzi, jobb egy kis időre elzárkózni, visszavonulni, mert semmi nem akar nagyon összejönni. És amikor kinyilatkoztatom, hogy kurvára elegem van mindenből, és tele a hócipőm ezzel a sok bunkó alakkal, egyből jön a kérdés, na, mi történt, mesélj. Eléggé kiakadok, mert nem értem, ha valami jó történik velem, amit ha meghallgat, talán a másik is jobb kedvre derül, miért nem annyira érdekes, mint valami kellemetlen esemény? Jó, ha azt mesélem például, hogy milyen szép idő volt, és hazafelé nem kellett rohannom az eső és rossz idő miatt, és még össze is futottam egy rég látott ismerőssel, nem annyira izgi és szaftos, minthogy na, én se vagyok tökéletes,és nekem is lehetnek gondjaim, és lehet sajnálkozni, vagy ténylegesen, vagy megjátszva. Szóval köszönöm, de ebből nem kérek, ha valami bajom van,megoldom, max kérek segítséget, de azzal nem vagyok kisegítve, ha azt hallom, szegénykém, úgy sajnállak. Ezzel akár kitörölhetem a fenekem, mert a probléma még megvan, megoldatlan, és én se vagyok jobb hangulatban, de a másik kipipálhatja, hogy meghallgatott, és segített vele. Na igen, egy kicsit segít, hogy meghallgat, de nem értem, a szép dolgok miért nem érdeklik az embereket.
Lehet én vagyok elprogramozva, már sokszor elgondolkodtam, mert a korombeli fiatalok közül sokszor kilógtam, én nem élveztem, ha olyan részeg voltam, hogy hazafelé majdnem kúsztam a járdán, és belerúgtam néhány kukába, telehánytam pár sarkot egy táblába kapaszkodva, másnap meg fájó fejjel próbáltam összerakni a képeket, mi is történt. Lehet én vagyok a totál lökött, hogy olyan értékeket kergetek, és tartok fontosnak, ami már nem trendi, sőt elég ciki, de ilyen vagyok.
Eléggé elszomorít, hogy tényleg, nekünk magyaroknak mennyire erre van szükségünk, hogy legyen valami, amin lehet siránkozni. Nézzük csak meg a Himnuszt, balsors, szenvedés, gyötrelem, annyi a negatív történelmi esemény, hogy ha van is benne valami pozitív, elenyésző, fel sem tűnik. Ilyen a magyar sajnos, kell valami, amin lehet sírni, keseregni, de ez tényleg annyira jó dolog? Én se vagyok ilyen, és remélem, van még néhány ember az ország határain belül, aki azért keresi még a szépet. Nézem a híradót, és totál letörök, hogy mit hallani, csak haláleset, baleset, katasztrófa, stb. Jó, tudom, hogy sajnos ezek is megtörténnek, csak nem értem, hogy tényleg kicsiny kis hazánkban nem történik semmi jó dolog? Egy két apróság, amit szintén el lehetne mondani, hogy az ember ne azt érezze 10 perc után, hogy na igen, elég szar az élet, hanem, hogy történtek rossz dolgok, de szerencsére még van minek örülni.
De nem is csodálom, mert nekünk tényleg ez kell, kivel mi történt. Mindenben a rosszat keressük. Nézzük csak a magazinokat, valamelyik színésznő gyereket vár, és jön a rosszindulatú megjegyzés, hogy jaaa, igen, akkor ezért siettek annyira az esküvővel. Vagy gyereket szül, és az epés komment, hát, nem hasonlít az apára. Ahelyett, hogy azt mondanánk, milyen helyes kis csöppség, és szerencsére egészséges. Mondjuk ez most rossz példa volt, mert ez világszinten megjelenik az újságokban, de ahogy a külföldi híradásokat nézem, ott azért jó dolgok is megemlítődnek.
Na jó, eléggé elkanyarodtam, mint mindig, a személyes problémát kiterjesztettem általános területre. Azért annak örülök, hogy még vannak páran, akik a boldogságomnak is tudnak örülni, akiknek mesélhetem a sikereimet, és akikkel együtt ünnepelhetem a feljebb jutásomat. A többiek meg, ha nem kíváncsiak, majd csak néhanapján kapják az infókat, mert reméljük, inkább kellemesebb események tarkítják majd az elkövetkező napokat.
További szép napot/estét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése